Dle současných požadavků na vzdělávání v RVP vede k osvojování
očekávaných výstupů ve 2. vzdělávacím období a k přirozenému
rozvoji klíčových kompetencí.
Narativní (vyprávěcí) model výuky, který je základem všech učebnic
Českého jazyka a literatury pro 1. stupeň v Modré řadě, má několik
kladů: rozvíjející se příběh motivuje děti, aby chtěly samy pokračovat
ve výuce, udržuje jejich pozornost při hodině a především propojuje
komunikativní aktivity s gramatickým učivem i literaturou. Tím se
naplňuje základní požadavek RVP, aby učivo nebylo pro děti cílem, ale
prostředkem k dalšímu rozvoji. Čtení se pro děti přirozeně stává
aktivitou, která vede k vlastnímu rozvoji, ale také jim pomáhá najít si
místo mezi ostatními. Taková skladba čítanky otevírá možnosti pro rozvoj
dětí v citové a hodnotové sféře i ve vzdělávací oblasti Člověk a
jeho svět. K čítankám jsou pro oba ročníky k dispozici také příručky
pro učitele a pracovní sešity.
Čítanka 5 navazuje na titul pro 4. ročník. Narativní metoda použitá v učebnicích českého jazyka Modré řady se uplatnila i při tvorbě této čítanky, která je členěna žánrově s ohledem na zvyšující se nároky 2. období.
Popis
Více informací
5220
3 ks
Nové