Modré řady se uplatnila i při tvorbě Čítanek pro 2. a 3. ročník,
které jsou členěny tematicky. Dle současných požadavků na vzdělávání
v RVP vede k osvojování očekávaných výstupů v 1. vzdělávacím
období a k přirozenému rozvoji klíčových kompetencí.
Narativní (vyprávěcí) model výuky, který je základem všech učebnic
Českého jazyka a literatury pro 1. stupeň v Modré řadě, má několik
kladů: rozvíjející se příběh motivuje děti, aby chtěly samy pokračovat
ve výuce, udržuje jejich pozornost při hodině a především propojuje
komunikativní aktivity s gramatickým učivem i literaturou.
Knihomol Emil je svérázná postavička, která dětem v krátkých vstupech
vypráví o knížkách. Seznamuje je s klasickou i současnou tvorbou pro
děti, ale také jim poví, jak se vlastně knížka dělá. Emilova
vyprávění navíc člení čítanky podle ročních i společenských
období. Čtení se pro děti přirozeně stává aktivitou, která vede
k vlastnímu rozvoji, ale také jim pomáhá najít si místo mezi ostatními.
Taková skladba čítanky otevírá možnosti pro rozvoj dětí v citové a
hodnotové sféře i ve vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět.
K čítankám jsou pro oba ročníky k dispozici také příručky pro
učitele a Pracovní sešity.
Čítanka 3 navazuje na titul pro 2. ročník. Narativní metoda použitá v učebnicích českého jazyka.
Popis
Více informací
3230
2 ks
Nové