Zařazeny jsou jak texty prozaické, tak básně a písně, a dokonce i čtyři dramatické scénky (na každé čtvrtletí jedna), jejichž úkolem je vnést do hodin literatury zábavu (scénky je možné využít např. při školních besídkách). Jednoduché úkoly napomáhají žákům lépe pochopit smysl čtených textů a oživit si znalosti dříve nabyté. Práce s úkoly je zaměřena jak na práci jednotlivců, tak na práci ve skupině. Tematicky čítanka reflektuje střídání ročních období, zabývá se tématy probíranými v prvouce, tj. člověk a jeho zdraví, rodina, domov, dopravní prostředky a bezpečnost na silnici, svět kolem nás. Dále je čítanka mezipředmětově propojena zejména s učivem českého jazyka, hudební a pracovní výchovy.
V úvodu čítanky jsou zařazeny texty kratší a jednodušší, postupně se jejich obtížnost stupňuje. Čítanka se velkou měrou (avšak nenásilnou a zábavnou formou) zaměřuje na nácvik techniky čtení.
Popis
Více informací
2-67
Nové