Naslouchání je zdaleka nejvyužívanější komunikační dovedností. To
dokazují i četné domácí a zahraniční výzkumy, přesto je umění
naslouchat věnována v našich školách jen velmi malá pozornost.
S nástupem komunikačně orientovaného vyučování od druhé poloviny
devadesátých let 20. století se sice si-tuace začíná postupně měnit,
změny však výrazně brzdí skutečnost, že učitelům v praxi i studentům
stále chybí soustavnější teoreticky podložené a zároveň prakticky
orientované poučení o tom, jak umění naslouchat u žáků rozvíjet. Tato
publikace se pokouší tuto mezeru zaplnit. Je věnována metodice rozvíjení
dovednosti naslouchat aktivně a s porozuměním při výuce mateřského
jazyka na 1. stupni ZŠ. Autoři vycházejí z komunikačního pojetí
jazykového vyučování, zasazují umění naslouchat a jeho rozvíjení do
obecnějšího rámce rozvíjení komunikačních dovedností a aktivit
dítěte, podávají metodické pokyny a doporučení, jak při výuce na
1. stupni ZŠ postupovat, a nabízejí příklady cvičení či aktivit, jež
mohou učitelé při výuce využít.
Doc. PhDr. Karel Šebesta, CSc., se zabývá didaktikou českého jazyka.
Pracuje v Ústavu českého jazyka a teorie komunikace na FF UK.
PaedDr. Jana Palenčárová působí na Pedagogické fakultě Prešovské
univerzity.
Rok vydání: 2006
Popis
Více informací
1 ks
Nové
K tomuto produktu doporučujeme: